2011-05-04
 21:55:47

Ett rejält pass!

Idag så körde jag Gimli, blev ganska långt.
Men det var minsann inga problem!
Skrittade mycket i början, då var det även många backar antingen upp eller ner. Vilket är bra för hästens muskler. Sen blev det en lång strecka trav för att få lite extra puls. Körde ingen super trav utan en mitt imellan trav. Sista biten blandade jag först trav och skritt för att han skulle lugna ner sig lite och aldra sista biten fick han gå och slappna av ordentligt.

Sen så är turer med Gimli sällan problem fria. Även fast det bli bättre och bättre! Hur som helst ville han inte gå upp för en backe och det är liksom som.. Hmm, jo backen går över en annan väg. Så det kom lite bilar och när Gimli inte vill gå vill han inte. Han reste sig flera gånger och backa. Jag blev lite små stressad över situationen för att jag var rädd att vi skulle backa ner i vägen och vara i vägen få bilarna. Som tur var var det inga fartdårar som åkte utan dom smög sakta förbi. Det hela slutade med att han fick ena skakeln under frambenet så fick hoppa av. Gick några meter och hoppade sedan in i vagnen igen. Sedan så gick allt som smort. Han gick på i sin sega skritt. (Korta ben=saktare skritt)
Haha, vi körde under en bom också, tyckte jag var lite kul! Ni vet en sån där vägbom. Vi kom till en sådan och jag bara "NOO!" sen insåg jag att om jag duckar kommer vi under. Vilket vi gjorde, Gimli brydde sig inte ett dugg! :P
Älskar min lugna lilla häst ^^,


Ja, Gimli och en stor snöhög. Min sväng gick förbi slalom backen och där var det minsann lite snö kvar! :p



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: