2011-04-10
 15:16:52

Ridtur upp på berget

Cykla ner till stallet för ett tag sedan. Nu är jag hemma igen och under tiden jag vart borta har jag ridit och mockat.
Fick låna Fisenoch bestämde mig för att rida upp till Hansenshällar. Typ upp på ett berg kan man säga. Blev en väldigt mysig skritt tur och på vägen hem så red jag förbi vårt hus. Vilket var ganska bra, pappa hade nämligen precis bakat bullar. Så det blev ett litet stopp där. Jag fick en bulle och lite mjölk och Fisen fick lite knäckebröd. Efter det så fortsatte vi ner mot stallet. Sista biten så arbetade jag henne i form, eller försökte i alla fall. Men hon var lite små stressad. Ville väl säkert hem och äta.
När vi kom till stallet borsta jag henne länge med rotborsten. Kändes som hennes muskler kunde behöva det. Sen efter det mocka jag i Gimlis box och sedan i hagen.
Siri och Julia red ut när jag åkte hem. Dom skulle ta galoppvändan för första gången för i år. Hoppas som kommer hem levande.

Shettisarna är nämligen smart och tycker det är kul att springa. Och vi har hittat en sväng där det är en lång grusväg där man galoppera.. Detta vet shettisarna om så så fort vi kommer ut på vägen från skogsstigen vill dom sticka iväg ^^,


Utsikten från hansenshällar.. Inte bästa bilden, men men. Ungefär där sjön slutar (till höger) ligger stallet :P


Söta Flickan Fisen!


Sen måste man ju rulla sig lite grann när man kommer tillbaka!


Hehe.. Så otroligt fin bild xD


Aska och Fisen


Och sen lilla Gimli ponken ^^,



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: