2011-04-08
 18:14:36

Mockat!

Tiden eller vädret bestämde sig för att vara ivägen för mig idag.
Så mockade i vindskyddet, hagen och i boxen. Mina två hundar fick följa med.
Och eftersom jag inte har något bättre för mig så kan jag berätta lite snabbt om dom!


Black Blossom Lady Haiwa
Ras: Finsk lapphund
Född: 2006

Haiwa är vår familjs första hund. Detta är en helt fantastisk barn och familjehund. Kommer små barn och drar i svansen eller i pälsen går hon bara lugnt därifrån och lägger sig under någon soffa eller något där hon kan ligga och kolla på alla barn på säker avstånd. Dock är hon lite vallig av sig, vilket gör att hon skäller väldigt mycket. Detta är inte så konstigt i oför sig med tanke på att hennes ras är avlad för att valla och passa barnen.
Förra sommarn fick Haiwa en kull valpar. Inte hemma hos oss utan hos hennes uppfödare. Vi köpte henne på halvfoder. Vi behövde då bara betala halva priset och Pia skulle då få en kull valpar av henne.
Hon fick fyra valpar. Tre hanar och en tik. Dom heter, Saimi, Sandor, Shakir och Saragon.


Black Blossom Lady Saimi
Ras: Finsk lapphund
Född: 2010

Saimi är vår andra hund. En av Haiwas valpar. Även hon är köpt på halvfoder. Saimi är en riktig rymmare och busstake. Fast hon är grymt fin! Vilket hon faktiskt fått pris för.
Ställde ut henne för ett tag sedan. Det var en utställning för finsk lapphund, svensk lapphund och lapskvallhund. Saimi tog hem HP, BIR och BIS! Alltså hon var den finaste valpen på utställningen! Är grymt stolt över det och hon och jag kommer tävla flera gånger!

Jaa.. har inte tid att skriva mer. Ska iväg till en kompis, men först till stallet för att fixa kvälls mat åt dom! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: