2011-04-11
 19:34:26

Då var man här igen!

Förlåt för att jag inte har hunnit blogga. Men stack ner till stallet direkt efter skolan och när jag kom hem behövde jag äta!
Nu är jag här i alla fall. Efter skolan stack jag som sagt ner till stallet. Tog hundarna med mig. Väl där nere så satt jag fast hundarna utanför stallet för att sedan mocka i boxen. När det var klart hämta jag in lilla Aska för att borsta av henne och ta en liten promenad.
Hon blir ju två år i år så det är väl dags att vänja henne med lite olika saker. Ska börja gå med henne nån gång i veckan och om ett tag ska jag väl även börja vänja henne med träns så att jag kan börja tömköra henne så småning om.
Det gick i alla fall jätte bra att gå med henne. Hon är pigg och glad! Det ända problemet är väl det att hon inte vill tillbaka till hagen sen. Lite ovanligt kanske men så är det. Hon stannar och vill INTE gå in tillbaka till hagen. Haha, hon är så söt och go lilla Aska :p
Lurade in henne till slut i alla fall. Är mycket nöjd med dagen. Så nu är jag riktigt taggad inför detta.
Ska träna på några saker under närmsate promenader.

* Hon ska stå still tills vi börjar gå igen.
* Hon ska ha lite mer uppmäksamhet på mig.
*Flytta sig för mig utan att säga emot.
*Träna henne med bilar och sådant!


Den bästa bilden jag fick på Aska idag.. Hon röck undan huvudet gela tiden -.-


Julia och Siri var ite och red. Mötte dom på vägen hem! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: